ChatGPT – et taleført eksempel på kunstig intelligens, eller…?

Per A. Godejord

Fullstendig bloggbok,
1. utgave: 4. Januar 2024. 2. utgave: 29. Mars 2024
3. utgave: 8. April 2024
Første gang publisert som ett enkeltstående innlegg: 5. Januar 2023

Resultatet av en forespørsel til Chat GPT Image Generator om å tegne et bilde av ChatGPT. Kanskje dette bildet er et tegn på at systemet har humoristisk sans?

Innledning

1. kapittel Whoops apocalypse
2. kapittel Bullshit Generator eller genial faktaggjenngiver?
3. kapittel En tjenende ånd eller en falsk lurendreier?
4. kapittel Rasende utvikling – fra dum til dummere?
5. kapittel Når oppgavene blir lange…
6. kapittel Hva gjør vi nu, lille du?
7. kapittel En sverm av djevler klokken tre
8. Kapittel Summa Summarum

Epilog

Artikkel basert på uttestingen; "Language Models: Viable Strategies for Portfolio Assessment», vil bli presentert på den internasjonale konferansen The Future of Education 2024, 20-21 juni (Nivå 1).

Abstract accepted: 31.01.2024.

Expert remarks: "In the current climate where ChatGPT is presenting challenges to the integrity of learning and student engagement, this paper presents an innovative approach in interrogating the potential implications for portfolio assessment within university courses".

Forfatter: pagodejord

Førstelektor i IKT ved Handelshøyskolen Nord, utdannet i IKT/ IKT-sikkerhet og Jus, tidligere lokalpolitiker for Høyre, tjenestepliktig befal i Sivilforsvaret (pensjonert), over 20 års erfaring med digital distribuering av undervisning og studentaktiv undervisning.