HHN INTERNSHIP MASTER

BESATT! Internship hos Nordland fylkeskommune

Stillingen er nå besatt. Vi takker for alle henvendelser og søknader.

Nordland fylkeskommune (NFK) sin avdeling for transport og infrastruktur/seksjon for mobilitet skal, blant annet, legge til rette for økt brukt av kollektive reisevaner. Vi skal lede an i det grønne skifte gjennom innovasjon og utvikling av nye løsninger. Vi har i dag to spennende utviklings- og innovasjonsprosjekt, «Reis Beta» og «Smartere Transport Bodø». Gjennom disse prosjektene ser vi blant annet på følgende:

• Styrke innovasjonsevnen i Nordland
  • Styrke fylkeskommunens evne til å jobbe smidig og i samarbeid med innbyggere og næringsliv

Les mer om oss her: www.smarteretransportbodo.no

Arbeidsoppgaver/prosjekt:

Vi har to spesifikke prosjekt vi ønsker å ha internship-kandidater til å jobbe med:

• Innbyggerinvolvering via nudging og gamification for å endre reisevaner:
    • Bistå på å involvere brukere i Bodø og å sikre godt samarbeid mellom alle aktører involvert i prosjektet
    • Bistå i arbeidet med å måle effekt og å hente inn feedback på tiltaket
    • Bistå i et arbeidet for å identifisere muligheter for å søke ekstern forskningsprosjekter
    • Å lage en rapport om status med innbyggerinvolvering via nudging og gamification for å endre reisevaner i Bodø
  • Pilot på autonom buss:
    • Iverksette og være med på å lansere nytt tilbud for reisende i Bodø
    • Bistå i arbeidet med å sikre godt samarbeid mellom alle aktører som bidrar i pilot på autonom buss, bl.a. som er ikke er lokalt i Bodø
    • Bistå i arbeidet med å informere og holde kommunikasjon med innbyggere
    • Å lage en rapport om status med lansering av autonom buss Bodø

Sammen vil vi finne de riktige arbeidsoppgavene innenfor prosjektene som passer for begge parter. Internship lanseres i samarbeidet med Nordområdesenteret ved Handelshøgskolen Nord med mulighet for stipendordning samt videre arbeid med MOPP.

Ønskede kvalifikasjoner: Vi er åpne for søknader fra alle masterstudentene som interesserer seg for arbeidsoppgavene. Hvis du har andre forslag til prosjekt, tar vi også imot forslag.

Arbeidssted: Bodø

Åpent for antall stillinger: 1-3

Kontaktperson/veileder: Siri Vasshaug, autonom buss (sirvas@nfk.no) og Rune Eiterjord, Innbyggerinvolvering (gamification og nudging) (runeit@nfk.no)

Send inn din CV og søknad til sirvas@nfk.no