HHN INTERNSHIP MASTER

BESATT! Internship Nordland fylkeskommune

Internship er besatt.

Nordland fylkeskommune (NFK) sin seksjon for mobilitet skal legge til rette for økt brukt av kollektivtransport. Vi skal lede an i det grønne skifte gjennom innovasjon og utvikling av nye løsninger. NFK skal ha et tilgjengelig, pålitelig, sikkert og bærekraftig mobilitetssystem for samfunns- og næringsliv. Vi har i dag to spennende utviklings- og innovasjonsprosjekt, «Reis Digital Plattform (RDP)» og «Smartere Transport Bodø (STB)». Gjennom disse prosjektene ser vi blant annet på følgende:

• Skape smarte og attraktive mobilitetstjenester.
  • Stimulere til økt innovasjon i Nordland.
  • Styrke NFKs evne til å jobbe med smidig utvikling.
  • Samarbeide tett med innbyggere, næringsliv og offentlige aktører.

Les mer om RDP her: reisnordland.no/reisbeta og STB her: smarteretransportbodo.no

Arbeidsoppgaver/prosjekt:

Vi har to spesifikke prosjekt vi ønsker å ha Internship kandidater til å jobbe med:

Autonom buss – Utvikling, drift og pilotering (STB):

• Internasjonalt prosjekt, samarbeid med flere offentlige aktører og konsulentselskap. Med prosjektoppgaver knyttet opp mot utvikling, drift og pilotering.
  • Bistå med på å følge opp pilot og drift av autonom bussrute for reisende i Bodø.
  • Bistå i arbeidet med å informere og holde kommunikasjon med innbyggere og alle aktører som bidrar i piloten
  • Bistå i arbeidet med å sikre godt samarbeid mellom alle aktører i piloten.
  • Bistå i arbeidet med å måle effekt av tiltak, samt hente inn feedback, statistikk o.l.

Buss og båt applikasjoner – Utvilking, drift og pilotering (RDP):

• Nasjonalt prosjekt, samarbeid med flere offentlige aktører og konsulentselskap. Med prosjektoppgaver knyttet opp mot utvikling, drift og pilotering.
  • Bistå på å involvere passasjerene, operatørene og billettørene i Nordland.
  • Bistå i arbeidet med å sikre godt samarbeid mellom alle aktører i piloten.

Internship skal lanseres med samarbeid med Nordområdesenteret (Nord Universitet) med mulighet for stipends støtte og videre jobb med masteroppgave som er del av EduSmart prosjekt.

Ønskede kvalifikasjoner: Vi er åpne for søknader fra alle masterstudentene som interesserer seg for arbeidsoppgavene. Sammen vil vi finne de riktige arbeidsoppgavene innenfor prosjektene som passer for begge parter.

Arbeidssted: Bodø, Moloveien 16 (noe hjemmekontor).

Åpent for antall stillinger: 1-2.

Kontaktperson/veileder: Rune Eiterjord, Prosjektleder STB/RDP (runeit@nfk.no).

Send inn din CV og søknad til runeit@nfk.no.