HHN INTERNSHIP MASTER

Asplan Viak

Asplan Viak ønsker å komme i kontakt med studenter fra HHN på masternivå for å forske på følgende problemstillinger for masteroppgaver:

• Eksempelvis har AV nå et prosjekt for Enova «Studie av potensialet for reduserte klimagassutslipp og omstilling til lavutslippssamfunnet for norsk oppdrettsnæring», som jo er svært relevant for Nordland. Hvordan kan oppdrett sammen med nye energibærere kan bidra til å utnytte fornybar kraft bedre?
  • Kan eksport av ren kraft videre utvides til en rekke andre (kraftkrevende) industriprodukter f.eks. batterier, solceller, aluminium, osv.?
  • Kan man lage flere problemstillinger rundt LCA? Er det noen lokaliteter som har bedre forutsetninger / ressurser enn andre til spesielle formål / system av løsninger?

For mer informasjon, ta kontakt med John Ingar Jenssen – Gruppeleder Energi & Miljø (john.jenssen@asplanviak.no)