Simen August Randen tar over som ny studentleder den 1. juli. Vi har stilt han noen spørsmål så du kan bli bedre kjent med han!

Foto: Chanice Sørlie Johansen

Om Simen:

Alder: 21 år

Studie: Ferdig med en bachelor i internasjonale relasjoner

Hjemsted: Mysen, i Indre Østfold

Kontorsted: A135C i Bodø, innenfor Saga (organisasjonskontoret)

Hvorfor ville du være studentleder?

Fordi jeg hadde lyst til å bidra på en ny måte for å gjøre Nord universitet til et bedre sted for studentene.

Hva gleder du deg aller mest til?

Til å reise rundt og møte nye mennesker. Det er så mange bra studenter på Nord, og jeg gleder meg til å bli kjent med flere av dem.

Hva er viktigst for deg i neste studieår som studentleder?

Å være med på å skape levende studiesteder slik at det blir morsomt å komme på universitetet, og å være her også etter endt undervisning. Jeg gleder meg også veldig til å videreutvikle studentdemokratiet, slik at det blir enda morsommere og mer givende å engasjere seg.

Hva liker du å gjøre på fritiden?

Jeg er glad i å spille, men det finnes ikke noe morsommere enn å dra på Bodø/Glimt-kamp på Aspmyra!

Hvorfor burde man engasjere seg i studietiden?

Man blir kjent med fantastiske mennesker, og man får raskt et veldig bra sosialt nettverk. I tillegg lærer man veldig mye, blant annet om hvordan man driver en organisasjon.