Strømming av foredrag på internasjonal konferanse om idrett og kjønn i Bodø 16.-18. november

RESPONSE – Forskningsgruppen for idrett og samfunn ved Nord universitet arrangerer fra 16. til 18. november, den 14. årlige konferansen for forskning på kjønn og idrett (“The 14th annual conference of the Transnational Working Group for the Study of Gender and Sport”). Konferansen finner sted i Bodø, men det vil være mulig å følge både åpningsseremonien, de tre hovedforedragene, og avslutningsseremonien digitalt. De planlagte tidspunktene for strømming er som følgende:

Onsdag 16. november:

• 14.00-14.30: Åpningsseremoni
  • 14.30-15.30: Sport, gender and violence: changes and continuitites, connections and complexities – Dr. Daniel Alsarve (Örebro universitet)

Torsdag 17. november:

• 13.00-14.00: Decoloniality and sport studies – Dr. Sepandarmaz Mashregi (Malmö universitet)

Fredag. 18. november:

• 11.00-12.00: Sports for all: a practioner perspective – Gro-Marie Thomassen (Inkluderingskoordinator, Bodø Idrettsråd)
  • 12.00-12.30: Avslutningsseremoni

Alle foredrag strømmes direkte via denne linken.

Les mer om foredragsholderne og presentasjonene på konferansens nettside: