Master- og bachelorstipend!

I forbindelse med forskningsprosjektet Fra Selfies til Sensorer: Ungdomsutøveres erfaringer med bruk av idrettsteknologi og sosiale medier, har vi i RESPONSE gleden av å meddele frigjorte stipendmidler for en master – og en bachelorstudent (15.000 og 10.000 kroner) som ønsker å skrive oppgavene sine innenfor dette temaet. Formålet med forskningsprosjektet er å undersøke hvilke betydninger idrettsteknologi har i unge utøveres treningshverdag og for deres forhold til egen kropp og prestasjon.

Forskningsprosjektet har oppstart høsten 2023, og avsluttes sommeren 2024. Det betyr at studenter som skriver oppgaver som leveres våren 2024 kan engasjere seg i prosjektet og søke om stipend som trer i kraft denne perioden. Som student tilknyttet forskningsprosjektet, vil du få:

• Inngå i forskningsgruppa RESPONSE som studentmedlem
  • Kyndig og tett oppfølging og veiledning av aktive forskere i RESPONSE.
  • Utføre en empirisk studie som grunnlag for oppgaven i samarbeid med erfarne forskere.
  • Delta i workshops og skriveseminarer som støtte i oppgaveskrivingen.

Om du er som oss og synes dette er et spennende tema, ikke nøl med å sende en søknad innen fristen den 30.11.23!

Hvordan søke?

Søknaden skal inneholde:

1. En kort prosjektskisse på ½-1 side som beskriver oppgaven (dvs. problemstilling(er), bakgrunn, type datainnsamling).
  2. En enkel tidsplan for gjennomføring av studie og planlagt leveringsdato. Det er viktig at planen legger opp til at det skal være realistisk å gjennomføre det empiriske arbeidet og levere oppgaven innen sommeren 2024.
  3. CV og vitnemål/karakterutskrifter.

Søknaden sendes elektronisk til Jens Grut Vorpvik (jens.g.vorpvik@nord.no) innen 30.11.2023. Tildeling av stipend vil gjøres kjent kort tid etter søknadsfristen.