Sesongavslunting av RESPONSECAST: Doktorgrad og disputas – Hvorfor gjør vi det sånn på universitetet?

Den siste episoden av RESPONSECAST sesong 2 er ute!

I sesongavslutningen av RESPONSECAST får du høre resten av samtalen med professor Johans Tveit Sandvin (første del finner du her). Professor Sandvin er leder for doktorgraden i sosiologi ved Nord universitet. I denne episoden fortsetter samtalen om alle begrepene og prosedyrene for forskning på universitetet. Gjennom samtalen belyses spørsmål som:

• Hvordan velge riktig forskningsmetode i ett doktorgradsprosjekt?
  • Hva er forskjellen på en monografi og en artikkelbasert doktorgradsavhandling?
  • Hva vil det si å skrive en doktorgrad i sosiologi?
  • Hvordan får man jobb som doktorgradsstipendiat?
  • Hva er en disputas?

Denne episoden er for deg som er nysgjerrig på hvordan livet som stipendiat ved Fakultet for samfunnsvitenskap ser ut, eller for deg som er interessert i å lære mer om hvordan forskning foregår!

Hør RESPONSECAST her!