P/A-13 Utdanning.no som verktøy i karriereveiledning for studenter

Lenke til presentasjonen

Therese Henriksen og Marte Gilstad, Senter for IKT i utdanningen
Presentasjon (del 1) kl. 14.00-15.00
Utdanning.no er en offentlig nettportal med utdannings- og yrkesinformasjon. Vi tilbyr en rekke nyttige verktøy for karriereveiledning – åpent og gratis for alle. Therese Henriksen, fagansvarlig for utdanningsdata, og Marte Gilstad, ansvarlig for yrker og arbeidsmarkedsinformasjon, tar deg med på en grundig reise gjennom utdanning.no og alt nettportalen har å by på. Vi vil også fortelle dere om vårt helt nye verktøy: Karriereplanleggeren – et verktøy for studenter som skal forberede seg til jobb og arbeidslivet. Hvor godt har de egentlig reflektert over egen kompetanse og muligheter?
Arbeidsseminar (del 2) kl. 15.15-16.15
Velkommen til utdanning.no sitt arbeidsverksted! Her får du muligheten til å komme med dine ønsker og tilbakemeldinger. Du har muligheten til å komme med ris, ros, konkrete innspill, forslag og ønsker til hva som kan gjøre utdanning.no bedre. Vi vil at utdannings- og yrkessøkende skal ta bevisste og reflekterte valg om utdanning og karriere – og sammen med andre aktører vil vi ruste studentene til å lykkes. Vi utarbeider et praktisk, lavterskel arbeidsverksted — og ser fram til å høre deres tilbakemeldinger!