Reelle case gir studentene mulighet til å jobbe med ekte problemer

Hvilke fordeler får studenter som jobber med reelle case? Hva gjør det med studenter og undervisere å jobbe med eksterne aktører som forventer reelle innspill og ideer? I presentasjonen vil vi dele erfaringer rundt fordeler, ulemper og fallgruver for bruk av reelle case i undervisning.

Om innleder:

Åshild Wilhelmsen er vitenskapelig assistent i prosjektet SUPER, ved institutt for design, NTNU. Hun er lektor i samfunnskunnskap og psykologi med master i læringspsykologi fra NTNU.

Sølvi Solvoll er førsteamanuensis ved Handelshøgskolen ved Nord Universitet. Hun jobber både som emneansvarlig for profileringa i entreprenørskap og i flere eksternfinansierte prosjekter knyttet til samarbeid mellom høyere utdanning og næringsliv.