ST2 og Po2 – Hvordan informatikk studenter lykkes

Tid og sted: 10. desember kl. 09:00 – Aud. 6
Marie Heggebakk og Maria Lindsheim
Universitetet i Bergen
Echo Gnist har et tett samarbeid med Institutt for Informatikk, med mange sosiale arrangement underveis i studiet. Gnist får støtte fra Instituttet og Fagutvalget til lavterskeltilbud som bidrar til et sosialt og mer inkluderende miljø. Echo Gnist er også en viktig samarbeidspartner for instituttet i forbindelse med rekrutteringsarbeid i form av skolebesøk og informatikkdagen.
Abstrakt
Institutt for informatikk er en av de instituttene som har høyest frafall av studenter ved UiB. I den forbindelse ble echo Gnist opprettet, som jobber aktivt for at studentene trives bedre og for å forhindre at studentene faller av. echo Gnist er en studentdreven gruppe som får støtte av Instituttet til å arrangere faglige og sosiale arrangementer i form av kræsjkurs, kodekvelder, spillkvelder, og andre ting som kan være med på å bedre miljøet på tvers av linjer og trinn.