W15 – Supplemental Instruction – veiledning i regi av studentene selv

Les artikkel om hva den studentaktive læringsformen Supplemental Instruction SI går ut på
PRESENTASJON

Tid: 08:45
Rom: P46, KK-lounge
Elisabeth Suzen og Roger Helde
Nord universitet

Den studentaktive læringsformen Supplemental Instruction SI er et frivillig tilbud om faglig veiledning i regi av studentene selv. Det handler om læring i samarbeid med andre, hvor betydningen av relasjoner, veiledning og refleksjon som metode og verktøy for læring vektlegges. Formålet med SI er å forbedre studentens prestasjoner og minske risikoen for studieavbrudd. Vi har valgt å se nærmere på de studentene som leder dette tilbudet (SI-ledere). Problemstillingen vi har søkt å besvare, er følgende: Hvordan har SI-lederne forstått og erfart 1) SI som pedagogisk verktøy og 2) SI som et lederutviklingsprogram? Dette kan du få vite om, og mer, på vår workshop.