Maija Heinilä, HSN
På oppdrag fra LMU (Læringsmiljøutvalget) laget Seksjonen for studentstøtte og karrieretjenester ved HSN en questback -undersøkelse om studentmottaket 2017. Denne undersøkelsen ble sendt til alle nye bachelor- og masterstudenter i oktober 2017. Det var flere veldig interessante funn som genererte tiltak som var relativt enkle å få til – vi er overbeviste om at neste studentmottak blir en bedre opplevelse til våre studenter takket være denne evalueringsrunden.
Temaene i denne undersøkelsen var følgende:
- Opptak
- Forventninger til studieprogrammet vs. opplevd realitet
- Sikkerhet i studievalg før studiestart, og igjen i oktober.
- Informasjon på forkant (nett og epost)
- Info om bibliotek, kopitjenestene, rådgivertjenestene mm.
- Lokaliteter (klasserom) og om det var lett å orientere seg på campus
- Timeplan
- Sosial integrasjon
- Behov for spesiell tilrettelegging for funksjonsnedsettelse
- Behov for samtaler med rådgivere ang. utfordringer i studiehverdagen
- Åpen søndag
- Rektors åpning
- Infomøter
- Servicegrad/servicetorgene
- SSNs tjenester
- Behov for studieforberedende kurs
- Fadderordningen
- Studentdemokrati