P1 – Den Gode Studentopplevelsen

Klokken 09:05-09:30, mandag 7. desember – presentasjon
Kristi Agerup, Oslo Metropolitan University – Storbyuniversitetet
Kristi kommer fra stillingen som førsteamanuensis ved Fakultet for samfunnsvitenskap ved OsloMet og har de fem siste årene ledet fakultetets School of management. Hun har lang ledererfaring blant annet fra UH-sektoren, Forskningsrådet og næringslivet, og har jobbet mye med endringsprosesser.

Oppsummering

Se Powerpointen fra presentasjonen her.
OsloMet igangsatte januar 2020 en strategisk satsning på Den gode studentopplevelsen, som skal legge til rette for og utvikle tiltak som bidrar til et vesentlig løft i studentenes trivsel, læringsutbytte og faglige prestasjoner. Digitalisering og bærekraft vil være viktige føringer for programmet. Satsningen går over 4 år og dekker områdene:
1. samhandling og informasjon
2. kvalitet, helse og trivsel
3. mobilitet og internasjonalisering
4. fleksibelt utdanningstilbud
Programmet skal fjerne snublesteiner og grus, løse felles utfordringer og ha et OsloMet-perspektiv. Programmet vil i 2020 rulle ut en rekke brukerorienterte digitale løsninger, som både gir studentene en bedre brukeropplevelse og som vil frigi tid til ansatte å møte de studenter som trenger det.
Programmet eies av prorektor for utdanning ved OsloMet, Nina Waaler og Kristi Agerup er programansvarlig.
Et av premissene som ligger til grunn for Den gode studentopplevelsen er brukerperspektivet – hva trenger studentene av OsloMet for at studentopplevelsen skal bli bedre. Dermed er det viktig å sørge for involvering i alle ledd for å sikre at vi i arbeidet er på riktig vei og avstemmer med studentene behov.
Programmet skal sørge for at ulike typer studenter er representert inn i ulike deler av programmet, og vi har derfor en studentgruppe som representerer ulike interesser og som på ulikt vis kan bidra inn i workshoper, tester, dybdeintervjuer og som deltagere i delprosjektene.
Du kan lese mer om programmet på OsloMet sine nettsider.

Kategori:

  • Mottak og førstesemester
  • Fagtilbud, tilrettelegging og informasjon
  • Undervisningen
  • Det helhetlige tilbudet

Hovedbudskap

Studentene ønsker – OsloMet svarer!
Programmet skal fjerne snublesteiner og grus, og løse felles utfordringer. Studentperspektivet skal være førende for alle prosjekter og tiltak som settes i gang under programmet.
Tilbake til konferansens hovedside