Tilrettelegging for studentaktiv læring, målet er studenter med arbeidsrelevante ferdigheter, men er de motiverte for egeninnsats?

Vi deler erfaring fra å tilrettelegge for studentaktiv læring for videreutdanningsstudenter, de møter opp samlingsbasert og er i arbeid. Egeninnsats er forventet. Våre erfaringer er at mange av studentenes målorientering er mer ytremotivert og prestasjonsorientert enn indremotivert og læringsorientert. Vi analyserer materialet ved å anvende begrepene nærmeste utviklingssone og målorientering.

Se presentasjonen fra konferansen her:

Om innleder:

Helene Hoemsnes, Førstelektor ved Høgskolen i Molde, Avdeling for helse- og sosialfag. Øyvind Kvello, Professor ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU) Institutt for sosialt arbeid. Bistilling ved Høgskolen i Molde.