Kommunikasjonsnettverk på tvers av organisasjonen

Ved Tonje Dahlbak og Silje Christine Andersen
Avdeling for samfunnskontakt og kommunikasjon (fellesadministrasjonen)
Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA)
Vi fant ut at nye studenter misforstår eller går glipp av viktig informasjon i studiestart, og at kommunikasjon derfor er en svært viktig del av studentenes suksess den første tiden på studiestedet. På bakgrunn av dette startet vi et kommunikasjonsnettverk å skape en møteplass for kommunikasjonsrådgiverne i de ulike enhetene på HiOA (fakultetene, IT-avdelingen, studieavdelingen, opptakskontoret, kommunikasjonsavdelingen og samskipnaden). Hovedmålet var å samkjøre kommunikasjonen til nye studenter. Mange gode tiltak ble koordinert gjennom dette, for eksempel felles mal på nettsidene, tidslinje for all kommunikasjon med studenter, gjennomgang og evaluering av datoer for utsendelser og forenkling av IT-prosesser for studentene. Det er fortsatt enkelte utfordringer med samkjøring, men nettverket har gjort det enklere å se helheten i studentkommunikasjonen.
Les hele teksten
Se presentasjonen fra seminaret