Nettseminar – Studentsjokket: glansbildet og realitetene
Mer info kommer
Mer info kommer
Hvordan skal vi legge til rette for studentmedvirkning? Studentmedvirkning består av både lovpålagte og ikke-lovpålagte oppgaver og verv, hvor noen er lønnet og andre er ikke-lønnet. Disse rollene strekker seg […]
Heltidsstudenten finnes på papiret, men gjør den det i praksis? Samfunnet og utdanningssektoren er i stadig endring, og det er tilsynelatende store forskjeller på hva som kan kategoriseres som […]
Alle gradsstudentene er forskjellige, men de skal alle sammen igjennom et studielivsløp. Hvordan tilrettelegger vi for at studentene kommer best mulig igjennom de mange utfordringene som de møter på veien? […]
Årskonferanse 2023 – Kompetansenettverk for studenters suksess i høyere utdanning (nord.no)
Hvordan kan vi best skape levende og studentvennlige kommuner som både tiltrekker og beholder studenter? Studiebarometeret peker på at valget av studiested ikke bare handler om institusjonens faglige omdømme, men […]
Akademisk kapital omfatter faglige kunnskaper, kompetanser, og kvalifikasjoner en student oppnår gjennom en utdanning, og som kan bidra til verdiskapning for individet selv og samfunnet for øvrig. Akademisk dannelse omfatter […]
Utdanningsinstitusjoner, samskipnader, studenter og andre nøkkelaktører er alle avhengige av et godt samarbeid for å skape et styrket læringsmiljø og som gir studentene de verktøyene de trenger for å mestre studielivet. […]
Hvordan skaper vi et inkluderende og engasjerende studentmiljø? Hvilke aktiviteter skal vi tilby våre studenter og tilrettelegge for studenters egenaktivitet? Når i deres studiekalender treffer de ulike aktivitetene best? Formålet […]
Strammere ressurser og økende forventninger gjør samarbeid om læringsmiljøet nødvendig. Læresteder og samskipnader står overfor økende krav fra departementene om å innføre nye tiltak, samtidig som tildelingen av midler reduseres […]