Nettseminar 9. november kl. 12.15-14.00
Hvordan skal vi vinne kampen om studenters oppmerksomhet? Studentene har tilnærmet ubegrenset tilgang til informasjon og et mangfold av fysiske og digitale arenaer og aktiviteter å delta på. Imidlertid setter deres begrensede kognitive og fysiske kapasitet en naturlig grense for hvor mye informasjon og deltakelse de kan håndtere. Dette gir læresteder og samskipnader en utfordrende oppgave: å konkurrere om og vinne studenters oppmerksomhet.
Hvordan skal vi kommunisere effektivt og skape deltakelse i kommunikasjonen? Når vi konkurrerer om oppmerksomheten, kan selv det mest interessante og viktige budskapet bli borte i overfloden. For å vinne studentenes oppmerksomhet, må vi forstå og tilpasse oss studentenes mønster og plattformer for kommunikasjon.
På dette seminaret drøftet vi revolusjonen og trendene i kommunikasjon. For at vi skal ha bedre forståelse om hvordan vi kan kommunisere med våre egne studenter på en effektiv og deltakende måte.
Nedenfor finner du program og presentasjoner fra møtet:
———————————
——————————————–
Program
Kampen om studenters oppmerksomhet ved June Borge Doornich, leder Kompetansenettverket |
Revolusjon i kommunikasjon ved Bård Borch Michalsen, forfatter og førstelektor UiT Norges arktiske universitet |
Kunstig intelligens som samtalepartner ved Marianne Hagelia, førsteamanuensis Høgskolen i Østfold |
Informasjonsjungelen: hvordan opplever studentene kommunikasjonen med oss? ved Mette Larsson og Cecilie Aune, kommunikasjonsavdelingen NTNU |
Trender i studentkommunikasjon ved – Therese Korsvik Berger, kommunikasjonsrådgiver ved Nord universitet – Hilde Elin Tverfjell, studentrådgiver ved Studentsamskipnaden i Molde |
Revolusjon i kommunikasjon ved Bård Borch Michalsen, forfatter og førstelektor UiT Norges arktiske universitet
Kunstig intelligens som samtalepartner ved Marianne Hagelia, førsteamanuensis Høgskolen i Østfold
Informasjonsjungelen: hvordan opplever studentene kommunikasjonen med oss? ved Mette Larsson og Cecilie Aune, kommunikasjonsavdelingen NTNU
Trender i studentkommunikasjon ved Therese Korsvik Berger, kommunikasjonsrådgiver ved Nord universitet
Trender i studentkommunikasjon ved Hilde Elin Tverfjell, studentrådgiver ved Studentsamskipnaden i Molde