Vårsemesteret 2022
I vårsemesteret var det emnene IKT1015, IKT1016, IKT1023 og IKT1024 som ble evaluert. Studentenes fornøydhet varierer fra 4,43 til 4,80. To av emnene scorer 5,0 på formidling, et får 4,50 og laveste score her er 3,86.
Gjennomgang av de enkelte responsdata viser en overvekt på score 4 og 5 på det som angår organisering, undervisning og fornøydhet i samtlige emner.
Det er små variasjoner fra foregående studieår og IKT og Læring 1 og 2 virker stadig å treffe sin målgruppe, som er undervisere/opplæringsansvarlige/kursholdere i full jobb.
Jeg hadde eneansvar for IKT1024 – Prosjektarbeid med IKT og scoren ble som følger:
– Formidling av fagstoffet = 4,50
– Undervisningens organisering = 4,50
– Veiledning = 4,63
– Fornøydhet = 4,75
Kun 8 av 23 studenter svarte på evalueringsundersøkelsen. Rapporten kan lese her.
Høstsemesteret 2022
I høstsemesteret var det emnene IKT1013, IKT1014, IKT1021 og IKT1022 som ble evaluert. Studentenes fornøydhet varierer fra 4,56 til 4,75 og scoren for faglærers formidling varierer fra 4,20 til 4,75.
Fagemnet IKT1021 – Medieteori og kommunikasjon (Førsteamanuensis Beata Godejord) hadde høyeste score av alle fagemner på både fornøydhet (4,75), veiledning (4,75) og faglærers formidling (4,75).
Det er små variasjoner fra foregående studieår og IKT og Læring 1 og 2 virker stadig å treffe sin målgruppe.
Jeg hadde dette semesteret eneansvar for IKT1013 og IKT1014 og scoren ble som følger:
IKT1013
– Formidling av fagstoffet = 4,20
– Undervisningens organisering = 4,30
– Veiledning = 4,40
– Fornøydhet = 4,60
IKT1014
– Formidling av fagstoffet = 4,22
– Undervisningens organisering = 4,44
– Veiledning = 4,44
– Fornøydhet = 4,56
Kun 10 av 63 studenter svarte på emneundersøkelsen for IKT og Læring 1, mens kun 8 av 37 svarte på undersøkelsen for IKT og Læring 2. Dette lave antallet er i tråd med tidligere år. Det er heller ingen store variasjoner fra tidligere undersøkelser; f.eks. var scoren for fornøydhet for IKT1013 høsten 2021 4,80, mens den for IKT1014 var 4,61.
Det var ingen kommentarer til forslag til forbedringer, og kun en kommentar for hvert emne knyttet til det som fungerer bra i emnene:
IKT1013
– Veldig fint at det er nettbasert og at man ikke må følge med på direkte undervisning, men at man kan jobbe når det passer seg selv.
– Aktuelt i forhold til jobb, men også privat. Hyggelig faglærer. Konstruktive og tydelige tilbakemeldinger.
IKT1014
– Fint at det er nettbasert og man kan jobbe når det passer oss selv.
– Konstruktive og konkrete tilbakemeldinger. Aktuelt i forhold til undervisning i skolen. Får hjelp hvis jeg trenger det.
[Tilbake til oversikten IKT og Læring]