Perioden 2003/ 2004 (etter at jeg ble førstelektor) – d.d. (Undervisning ved nasjonale institusjoner)
Kurs / Emne | Nivå/ Institusjon/ År | Undervisnings-form |
Nettressurs |
IN907 og IN116 Samfunns-informatikk | 1. og 3. år bachelor/ HiNE / 2003 / 2004 – 2009 | Flipped classroom | Web |
ITL103 IKT i samfunns- og arbeidsliv | EVU/ HiNE / 2006-2008 | Asynkron, nettbasert | Blogg |
IN209 Praksis i bedrift | 2. år bachelor/ HiNE/ 2007 | Flipped classroom | Blogg |
OAL151 IT som ledelsesverktøy | Årsstudie/ HiNT/ 2013, 2014 | Flipped classroom | Blogg |
SPO300 Spillkultur og samarbeids -teknologi |
3. år bachelor/ HiNT/ 2014 | Flipped classroom | Blogg |
ITL111 / IKT1002 Grunnleggende inform. -behandling |
EVU/ HiNE/ Nord U/ 2014-2017, 2018 | Asynkron, nettbasert | Blogg |
ITL112 Læring med IKT | EVU/ HiNE/ 2014-2015, 2018 | Asynkron, nettbasert | LMS Moodle , Fronter og Canvas |
ITL113 Digital dannelse | EVU/ Nord U/ 2018 -2019 | Asynkron, nettbasert | LMS Fronter og Canvas |
ITL118 Spillbasert læring | EVU/ Nord U/ 2018 – 2019 | Asynkron, nettbasert | LMS Fronter og Canvas |
ITL119 Pedagogisk bruk av sosiale medier | EVU/ Nord U/ 2018 – 2019 | Asynkron, nettbasert | LMS Fronter og Canvas |
SPO1510 Spillkultur | 1. år bachelor/ HiNT/ 2015 | Flipped classroom | Blogg |
IFT203a Observasjon i bedrift | 2. år bachelor/ HiNE/Nord U/ 2015 og 2017 | Asynkron, nettbaser | Blogg |
IFT203 Informasjons-systemer i organisasjon | 2. år bachelor/ Nord U/ 2017 | Blended Learning i samarbeid med Beata Godejord, PhD. | LMS Fronter og Canvas / – med ressurser fra Wiki |
IFT203c Ekstern prosjektpraksis | 3. år bachelor/ HiNE/ Nord U/ 2015-2016 og 2016-2017 | Asynkron, nettbasert | Ingen |
IFT101/ IKT1000 Innføring i informasjons-teknologi | 1. år bachelor/ HiNE/Nord U/ 2015 og 2016, og 2018 | Flipped classroom, med fokus på arbeidskrav og teamarbeid | LMS Fronter og Canvas |
IFT202 IT-Ledelse med vekt på prosjektstyring
|
2. år bachelor/ HiNE/ 2015 (ansvar for hoveddelen av modulen, med temaene Organisasjonsteori, Ledelse, Strategi, og IKT og Jus)
|
Flipped classroom |
LMS Moodle |
IFT303 Økonomisk styring
ORG5005 – |
3. år bachelor/ HiNE/ 2015
MASIK-emne/ Nord/ |
Flipped classroom
Flipped classroom / Asynkront nettbasert |
LMS Moodle
Canvas |
IFT309 Bachelor-prosjekt i Informasjons-systemer (6 grupper) |
3. år bachelor/ Nord U/ 2016-2018
|
Veiledning | Ingen |
Masteroppgave | MBA og MASIK Nord U/ 2019 – d.d. |
Veiledning | Ingen |
Fra Høsten 2019 ble jeg programansvarlig for reviderte IKT og Læring 1 og IKT og Læring 2, og deler fagansvar og undervisning med førsteamanuensis Beata Godejord. Studiene er 100% nettbaserte og asynkrone, og både studenter og forelesere utnytter ulike digitale medier og verktøy i arbeidet. Fagemner 2019 – d.d.: IKT1013, IKT1014, IKT1016, IKT1022, IKT1023 og IKT1024.
– – –
This teaching portfolio focuses on my dealings with Norwegian students, but I have also lectured abroad:
- Project Getting Involved, Invited to do 3 lectures and 12 Work Shops for MA students as part of the pilot research project with Dr. Beata Dziedzic, University of Zielona Gora, Poland, November 2006
- Project Getting Involved, Invited lecture to MA students in the course Pedagogical Threats of Media, at Department of Media and Information Technologies, University of Zielona Gora, Poland (In English), September 2007
- Awareness Projects as tools for fighting sexual abuse of children, Invited lecture to MA students in the course Pedagogical Threats of Media, at Department of Media and Information Technologies, University of Zielona Gora, Poland (In English), January 2008
- Ethics – A short presentation, Invited lecture to MA students in the course Pedagogical Threats of Media, at Department of Media and Information Technologies, University of Zielona Gora, Poland (In English), January 2008
- A Wry Look at WEB 2.0, Invited lecture to students of the Scientific Circle, including PhD.-students, of Institute of Pedagogy, University of Szczecin, Poland (In English), May 2010 (Program), confirmation from University of Szczecin. (Performed online).