Oversikt over alle abstrakter

Keynote – Å involvere studenter er vinn-vinn for alle v/ Leif Bryngfors
Keynote – Vi er studenter og en sentral del av laget! v/ Marte Øien
Pre-konferanse sesjon 1: Å tilrettelegge for at studentene skal lykkes – en innføring i stigemodellen
Pre-konferanse sesjon 2: Fullføring og frafall – Hva sier statitikken?
Pre-konferanse sesjon 3: Om prosjektet kompetansedeling for studenters suksess i høyere utdanning
P1 – Hvordan inkluderende praksis kan fremme studenters suksess
P2 – «God Stemning»-prosjektet: Fellesskap og inkludering blant studenter på Gjøvik
P3 – MentorIT – En student-til-student-mentorordning for informatikkstudenter
P4 – KvaNT – Kvalitet i utdanning NT-fak. 2019-2020
P5 – Mentorering i grupper – pilotprosjekt for etablering av mentorordning ved MatNat
P6 – Mentorordningen til Norges fiskerihøgskoles tre bachelorprogrammer fra A til Å – Hva har vi gjort og hva har vi lært?
P7 – Betydningen for målbevissthet og sosial tilhørighet for frafall i høyere utdanning
P8 – Studiestart: Hvilke faktorer er viktige for suksess i høyere utdanning?
P9 – En studie av forhold som kan ha innvirkning på studenters gjennomføring av høyere utdanning
P10 – Studentaktive læringsformer og trivsel – erfaringer fra et innovasjonskurs
P11 – Studenter med norsk som andrespråk: Veien til inkludering; bruk av studentmentorer/språkmakkere?
P12 – Bruk av studenter til utforming av nye læringsformer
P13 – Fra søker til student – hvor mange mister vi på veien?
P14 – Hva er mentorens rolle egentlig?
ST1 og Po1 – Prosjekt FYSE: En mentorordning for førsteårsstudenter
ST2 og Po2 – Hvordan informatikk studenter lykkes
ST3 og Po3 – Mentorordning – ei kjelde til korleis studieprogram kan forbetre seg?
ST4 og Po4 – Det første studieåret – Hva er utfordringene som kan møtes av en mentorordning
W1 – Fadderukene – Hvordan få til et godt samarbeid for å sikre gode rusforebyggende og inkluderende miljø?
W3 – SHoT 18 og utviklingen i studenters psykiske helse – hvordan kan vi forebygge?
W4 – Kjært barn må ha god opplæring
W5 – Mentordning – fra spredte piloter til fullskala satsing
W6 – Studentassistanse i grunnkurs – Fordeler og ulemper ved gruppeundervisning
W7 – Utfordringer med å endre mottaket av nye studenter på programnivået
W8 – Hvordan få på plass gode mentorordninger?
W9 – Rekruttering av studentmentorer
W10 – Mentorering i grupper – Hvordan gjør vi det?
W11 – Vi må gjøre noe med frafallet
W12 – Valle og Strømsnes setter studenten først og fremst
W13 – Akkurat nå: Generasjon perfekt
W14 – Akkurat nå: Ensomhet
W15 – Supplemental Instruction – veiledning i regi av studentene selv
W16 – Akkurat nå: Er studentdemokratiet en nødvendig partner?